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Please excuse the English posting, my German is not good enough for technical questions.
My E30 325iA has now failed to start on two occasions. Both times were very similar. First a long drive (1hr) to a car show. Then very slow stop-start traffic to get into the show (checking tickets, finding the right club stand etc). Then once I stopped I needed to start the car within about 5 minutes to move it into position on the stand. Both times all I got was a loud click and nothing else. This is then followed by general laughter and abuse from other classic car owners, followed by pushing the car into place. Then later in the day it starts perfectly as if nothing had happened.
What's wrong ? Old starter motor overheating ? Starter motor solenoid overheating ?
Darkness gone, Tronic gone, Solo gone, go Darkness, go Frozen ! What's my F11 called ?
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Ich denke die Kohlen am Lichtmaschinenregler könnten die Ursache sein!
Zur Vorsicht sollte man aber einmal auf den Anlasser klopfen um zu schauen was passiert. Das Zündschloss kann es aber auch sein oder ein loses Kabel. Aber wie gesagt, ich denke an die Kohlen.
Ich hoffe die Frage richtig verstanden zu haben.
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Hi Nick,
ich hatte genau das gleiche Problem. Am Anfang war es einmal pro Woche und wurde mit der Zeit immer schlimmer, bis ich das Auto nur noch anschieben konnte.
Neuer Anlasser eingebaut und alles war wieder gut.
Bon courage
Dieter
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Hi Nick,
i would say the Starter is fucked, but first i would check the Groundcable between Engine and Chassis. Might be shitty Grounding or loose.
Regards,
Stefan
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(24.09.2017, 22:59)Nick schrieb: Please excuse the English posting, my German is not good enough for technical questions.
My E30 325iA has now failed to start on two occasions. Both times were very similar. First a long drive (1hr) to a car show. Then very slow stop-start traffic to get into the show (checking tickets, finding the right club stand etc). Then once I stopped I needed to start the car within about 5 minutes to move it into position on the stand. Both times all I got was a loud click and nothing else. This is then followed by general laughter and abuse from other classic car owners, followed by pushing the car into place. Then later in the day it starts perfectly as if nothing had happened.
What's wrong ? Old starter motor overheating ? Starter motor solenoid overheating ?
Ich versuche mich mal an einer Übersetzung für Nick:
Ich bitte um Entschuldigung für meinen Post in Englisch. Mein Deutsch reicht nicht für diese technische Frage.
Mein E30 325iA konnte jetzt zweimal hintereinander nicht angelassen werden. Die äußeren Umstände waren sehr ähnlich. Zuerst eine lange Fahrt ( 1 Std. ) zu einer Autoausstellung. Im Anschluss daran folgte langer Stop and Go Verkehr um zum Ausstellungsgelände zu gelangen. Dann habe ich das Auto abgestellt und musste 5 Minuten später erneut starten um es auf den richtigen Standplatz zu fahren. Beide Male hörte ich nur ein lautes Klicken und sonst nichts. Unter dem Spott der anderen Ausstellungsteilnehmer habe ich das Auto dann an seine Position geschoben. Am nächsten Tag ist es gestartet, als wenn nichts gewesen wäre.
Was könnte das sein? Ist der Anlasser überhitzt? Kann sich die Spule überhitzen?
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26.09.2017, 14:26
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 26.09.2017, 14:28 von Zausels_Kerl.)
Hi Nick,
Typical situated starter failure. To change the starter will be the simplest way to mind any other analysis. Most times the coles of the starter motor are wasted. The magnetcontact might be old as well and some times the contacts for power to the starter motor would not be reached by the magnetic kernel.
At the end if the day ist is easier to change the whole starter instead of changing, mounting, testing the components.
Martin
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(26.09.2017, 14:26)Zausels_Kerl schrieb: At the end if the day ist is easier to change the whole starter instead of changing, mounting, testing the components.
Needless to say that changing an M20 starter motor is a
real pain in the ass.
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26.09.2017, 18:59
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 26.09.2017, 19:00 von Nick.)
Super, danke. Ich wird eine neue Anlasser beim Inspektion im Fruhling einbauen lassen. Bis dann muss er nur 4x starten, das schafft er noch...
Gruss
Nick
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